2009. július 24.

Műkertvárosi tragédia 2.

Nehogy valaki azt gondolja, egy blogbeírással el lett intézve a dolog, mert az nagyon téved. A halálos balesetet ugyanis ennyivel nem lehet elintézni.

Adós vagyok a rendőrségi válasszal, és azzal is, hogy mit indított el ez a tragédia.

De adós vagyok, mint a Műkertváros képviselője a tragédiát ért családnak is részvétet nyilvánítani, ugyanis ez a legkevesebb, amit megtehetünk.

Fogadja a család őszinte részvétemet! A tragédiát okozó szeme előtt pedig sokáig ott lebegjen az eset azért, hogy örökre megtanulja, a járművezetés nem játék!

Azt azért érdemes megemlíteni, hogy tavaly 2008 őszén ugyan oda, arra a helyre, ahol most a fejfa áll, szintén balesetből adódóan rohant bele az iskola kerítésébe egy gépkocsi. A 2006-os gyermekeket szállító busz balesetéről ne is beszéljünk. Igaz mind emberi figyelmetlenségből következett be, de az is biztos, hogy ha csökkentjük – mondjuk az útkereszteződés átépítésével – a figyelmetlenségek kialakulásának tényezőit, akkor csökkenthetjük, vagy meg is előzhetjük a tragikus beleseteket.

A rendőrségi jelentés is azt taglalja, - melyet a rendőrség közlekedésrendészeti osztálya küldött el nekem – hogy a tehergépkocsi vezetője figyelmen kívül hagyta az „Álj! Elsőbbség adás kötelező!” táblát, és belerohant a Klebelsberg Kuno úton szabályosan közlekedő személygépkocsiba.

Visszanézve a baleseteket, ugyan az a szabálytalanság fedezhető fel az utóbbi esetekben, ami most. A tábla, úgy látszik önmagában nem elég, de a védett úton sem elég, a 30 km sebességre utaló sem. Egyiket sem veszik komolyan! Napközben 60-90 km-es sebességgel hasítanak a Klebelsberg nyílegyenes útján. Rá se hederítnek a 30-as táblára. A STOP táblával rendelkező Mártírok útjáról pedig jobbra – a kereszteződés hegyesszöget bezáró helyzete miatt – nehézkes, olykor meg lehetetlen belátni a Klebelsberg Kuno utat. Ha a bolt előtt kamionok, illetve nagy rakterű tehergépkocsik állnak, akkor meg képtelenség.

Mindez, arra enged következtetni, hogy maga az útkereszteződés is kockázatokat rejt.

Nyilván való, nem az én okfejtésem lesz a mérvadó, mert megvannak erre a szakemberek, de oly sokat foglalkoztam ezzel a problémával az elmúlt években, hogy némi tapasztalattal én is rendelkezem.

Természetesen polgármester urat is tájékoztattam a baleset kimeneteléről és kértem, hogy hozzuk előrébb az útkereszteződés átépítését.

Úgy tudom, hogy a városnak lehetősége lesz pályázati pénzek bevonásával, jóval hamarabb a veszélyes csomópontot átépíteni.

Kecskemét - Műkertváros - közélet - Bogdándy (Bogdándi)

Nincsenek megjegyzések :