2009. június 20.

Por helyett út

Megértem én az ott lakó embereket, mert a port szívni nem nagy öröm senkinek. Én is fel lennék háborodva, ha egy zöldövezeti területen, ott ahol a nyugalom, a csend és a tiszta levegő lenne egyébként az úr, naponta mészkőporral teli levegőt kellene beszippantani és a kiterített ruhát is a száradás után enyhe porral telítve lehetne csak beszedni. Eddig sajnos az utóbbi volt azt úr a műkertvárosi Gyöngyvirág utcában, ugyanis elődöm fehér murvakővel (mészkő) boríttatta le az utat, aminek ez lett az eredménye. Az eredmény pedig borzasztó életet adott az ott lakóknak.
Erre tettek rá egy lapáttal azok a fiatalok, akik külön élvezték is ezt a poroló helyzetet. A vagányabbja pedig direkt nagygázzal söpört végig a nyílegyenesnek is mondható utcán, figyelve a hátrahagyott porfelhőt, s nyugtázva mily nagyszerű a száguldás a murvakövön.

Így a mészkőpor lebegő állapotban, lassan elülve telepedett rá a bokrokra, ruhákra, s a nyitott ablakon keresztül a szobákra.

Képviselői munkám egyik sarkalatos pontja pont a nyugalom, csend, és a friss levegő megőrzése a városrészben, mely most itt - remélem - megvalósulni látszik. Pontosabban azt adjuk vissza az ott lakó embereknek ami eddig is megvolt, csak egy értelmetlen döntés miatt a nyugalom néhány évvel ezelőtt hirtelen rémálommá változott.

Utat javítunk ugyanis a Gyöngyvirág utcában.

Javítunk, hiszen az útépítés ennek a közel tízszerese lett volna. A nagyjából 6 milliós útjavítás a lakók szerint is jobb, mint várni még néhány évet egy korszerűbb útra, s addig meg szívni azt a porfelhőt mely már most is elviselhetetlen. Tehát a lakók döntöttek és ezt választották.


Az útjavítás ebben az esetben más mint amit általában ez alatt értenek az emberek, mert az eddigi murvaköves útra, 5-6 cm-es mart aszfaltot téve, azt betömörítve hoznak létre viszonylag egyszerű és gyors megoldással egy olyan utat, mely ha beáll, akkor egy stabilabb, nem poroló, viszonylag egyenletes útfelületet eredményez. Egy belterület határszélén ebben a gazdasági helyzetben, ez a legoptimálisabb megoldás.


Jó lenne néhány napos kánikula, mert ez a tömörödéssel járó útbeállást meggyorsítaná. A folyamatos meleg ugyanis a mart aszfaltrészeket felhevítve összeragasztja azokat.

Van azonban ennek az útjavításnak egy árnyas oldala is ami a vagányok oldalát nézve ugyan pozitív, de a lakók szemszögéből nézve nem. Ez pedig a nagyságrendekkel megnövekedett útstabilitás számlájára írható.

Remélem a vagányok azonban észre veszik azt, hogy az útjavítás nem a száguldozóknak hivatott teret adni, ugyanis nem autópályát építettünk, csak utat javítottunk az arra haladóknak.
Kecskemét - Műkertváros - közélet - Bogdándy (Bogdándi)

Nincsenek megjegyzések :